Nyheter

Efter krav från Post och Telestyrelsen (PTS) träder en ny förordning i kraft den 31 mars 2021. Syftet med förordningen är att öka säkerheten vid kundhantering hos alla Sveriges telekomoperatörer. Det innebär att privatpersoner måste identifiera sig tekniskt vid kontakt med sin operatör. Våra medlemmar kommer därför att behöva verifiera sig med BankID när de kontaktar Comhems Kundservice framöver. Comhems ambition är att göra införandet av denna förändring så smidig som möjligt för sina kunder, även för dem som inte är vana användare av BankID idag.

Den 8 september i år upphörde Comhem, att sända de analoga TV-kanalerna och övergår till helt digitala kanaler.

I basutbudet, som går att se redan nu, ingår följande digitala kanaler:

 

Det rådde en viss osäkerhet inför fixar-/städdagen i år. Covid19 härjar och väderprognosen var inte den bästa med utlovat regn och kyla. Men när Daniel ställde sig på stolen och började gå igenom listan för vad som skulle göras, slöt allt fler upp och solen tog över.

Vår gård är stor, riktigt stor, så trots att vi var väldigt många rådde ingen trängsel utan det blev gott om utrymme för alla fixare.

En av uppgifterna var att städa cykelrummen och på en del håll fanns det lite att ta tag i.

 Stort tack till Trivselgruppen!

 

Mobilappen för tvättstugebokningen har uppdaterats i samband med att nya servrar installerats.
Serverbytet har lett till att vissa användare kommer att få problem med lösenordet.

För att lösa problemet har en tillfällig lösning för att återställa lösenordet för att återställa lösenordet satts upp: 

Mejla till , uppge förening, inloggningsnamn och lägenhetsnummer.

Gör så här för att installera den nya appen:

1. Ladda ner appen "Aptus home" från Play butik eller App Store. Den nya appen har röd bakgrund.

2. Logga in med dina användaruppgifter (lägenhetsnummer, lösenord, vid problem se ovan) på:

https://stockholmshus19-sth.bbghosting.se/Aptusportal

Hälsningar Styrelsen